De ce muzică clasică la metrou?

"Primăvara 2012, metrou Unirii. Un bărbat cocoșat de casetofonul de pe umeri aștepta alături de mine trenul. Trăgeam cu ochiul, fără să privesc suspect întreaga apariție-ușor scandaloasă, ce-i drept. Se face vânt, semn că trenul e pe aprope, părul îmi flutură în stânga și-n dreapta, ah, ce îmi place, când deodată aud o muzică. Manele!
M-am întors brusc, cu părul în ochi și în gură, cu ochii mari, iar muzica aceea tot răsuna pe peron, urmând să intre cu alai în tren, spre mirarea tuturor. Uitasem să precizez ca avea un parfum aparte: alcool..
Intenționam să opresc la Aviatorilor, însă Piața Universității mi s-a părut o alegere isteață pe moment.
Înainte să intre în stația următoare, mă uit la individ și îl intreb : Mă scuzați, dar nu credeți că sonorul e cam ridicat?
El răspunde relaxat, cu ochi blânzi, parcă : Nu îmi mai dau seama, deranjeaza pe careva?
Eu : Aaaa, nici vorbă, doar ca fiecare își ascultă muzica la căști.
El: Domnișoara, dar nu știți că nu e igienic să folosiți căști, plus că muzica asta e așa frumoasă, păcat să nu o asculte cât mai mulți, așa-i?!
Plec cu urechile roșii. Mă gândeam la gestul bărbatului degajat, care a venit la metrou, pur și simplu cu muzica care îî face sufletul să tresară. Dorea să fie și alții pe aceeași lungime de undă cu el. Și uite așa, mi s- a inoculat în minte următorul gând: dacă el poate, și eu o să pot să îmi aduc muzica mea de suflet. Muzica clasică!
Povestea cu Metrorex e una foarte scurtă, fiindcă le-a plăcut pe loc ideea și au spus: ” Da, hai să facem asta! ” Și am făcut.
De ce , totuși, la metrou? Simplu : E unul dintre cele mai neconvenționale locații din București și cel mai populat (aproximativ un milion de oameni circulă zilnic cu metroul).
Scopul e evidend : să celebrăm muzica clasică într-un mod inedit, să oferim momente de relaxare călătorilor grăbiți și preocupați (mereu îi încurajăm să piardă trenuri la rând, nu-i bai, vin altele) și să le stârnim apetitul artistic, ca următoarea dată să își doreasca să achiziționeze un bilet  într-o sală adevărată.
Am început cu 4 stații, ediția a doua va marca 6 stații ( Piața Unirii 1, Piața Unirii 2, Universitate, Piața Victorie 1, Piața Victorie 2, Gara de Nord), în intervalul optim ( 17.30-19.00), chiar de Zilele Bucureștiului ( 16-21 septembrie).
Vă urăm o călătorie muzicală și nu uitați, că atunci când nu mai pot interveni cuvintele, intervine muzica!"

Sursa: http://artanumusca.ro/

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Simboluri arhaice romanesti si simbolistica lor (Getica,Vasile Parvan)

Dimensiunea iubirii

Să-mi fii